Dünya’ya en yakın en genç exoplanet bulundu

Dünya'ya sadece 330 ışık yılı mesafede olan ve Güneş Sistemi dışı gezegenler (exoplanetler) arasında oldukça genç yeni bir gezegen keşfedildi.

Avrupa Uzay Ajansı’na ait Gaia adlı uydu tarafından keşfedilen gezegenin halen bir gaz formasyonu halinde olduğu belirtiliyor. Bu gezegenin sadece 5 milyon yıl yaşında olan bir yıldızın yörüngesinde olduğu öğrenildi.

Halen oluşum aşamasında olan ve Güneş Sistemi dışında olması nedeniyle ‘exoplanet’ olarak adlandırılan bu türün Dünya’dan sadece 330 ışık yılı mesafede olduğu hesaplandı. ‘2MASS 1155-7919 b’ adı verilen exoplanet, aynı zamanda dünyaya en yakın ve en genç gezegen unvanına sahip.

Ayrıca oluşum aşamasında olmasına rağmen 2MASS 1155-7919 b’nin Jüpiter’den en az 10 kat daha büyük olduğu görülüyor. Exoplanetin kendi yıldızının etrafında oldukça geniş bir yörünge çizdiği anlaşılırken, bu mesafenin Güneş’in Dünya ile olan mesafesinden 600 kat daha fazla olduğu tespit edildi.

Research Notes of the AAS (American Astronomical Society) adlı dergide yayınlanan makalede, böylesi devasa bir gezegenin bu denli geniş bir yörüngede dönmesinin en çok merak edilen konu olduğu vurgulandı.