Marmoset maymunları da insanlar gibi birbirlerine isim veriyor

Science dergisinde yayımlanan bir araştırma, marmoset maymunlarının da diğer canlılara isim verme yeteneğine sahip olduğunu ortaya koydu. Bu özellik daha önce yalnızca insanlar, bazı yunus türleri ve Afrika fillerinde gözlemlenmişti.

Kudüs İbrani Üniversitesi'nden bir ekip tarafından yapılan çalışmada, marmosetlerin kendilerine "vokal etiketler" atadıkları ve bu yüksek sesli, tiz çığlıklarla birbirlerine seslendikleri keşfedildi.

Perşembe günü yayınlanan araştırmanın baş yazarı David Omer, bu bulguların sosyal davranış ve dilin evrimi konusunda önemli ipuçları sunduğunu belirtti.

Marmosetler, küçük aile grupları halinde yaşayan sosyal primatlar olarak, birbirlerine isimleriyle hitap ettiklerinde daha fazla yanıt veriyor. Bu maymunların, insanlarda olduğu gibi lehçe ve aksan benzeri ses farklılıkları geliştirdikleri de gözlemlendi.

Araştırmacılar, bu bulguların, marmosetlerin sosyal bağları sürdürmek için ses etiketlerini kullandığını ve bu davranışın genetikten çok çevresel zorluklara yanıt olarak geliştiğini düşünüyor. Çalışma, dilin evrimi hakkında primatların sunduğu ipuçlarının önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

Gelecekte, marmoset konuşmalarının içeriğini daha iyi deşifre etmek için yapay zeka kullanımında daha ileri gitmenin bir araştırma yolu olabileceği ifade ediliyor.