Evrende gözlemlenebilen en büyük patlama

Dünyadan 390 milyon ışık yılı uzaktaki bir kara deliğin neden olduğu bugüne kadarki en büyük patlamanın astronomlar tarafından görüntülendiği duyuruldu.

The Astrophysical Journal adlı dergide yayınlanan makalede, bir kara delik tarafından tetiklenen patlamanın oldukça büyük olduğu belirtildi.

Dünyadan 390 milyon ışık yılı uzaklıkta gerçekleşen patlamanın gönderdiği sinyallerin astronomlar tarafından gözlemlenebildiği kaydedildi.

Gözlemleri hakkında bilgi veren Naval Research Laboratory uzmanlarından Simona Giacintucci, gözlemledikleri patlamanın 1980’de ABD’de Saint Helens dağında yaşanan patlamaya benzediğini söyledi. Söz konusu patlamada dağın tepesi çökmüştü.

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) tarafından yapılan açıklamada ise, patlama sonrasında oluşan kraterin tek başına Samanyolu büyüklüğünde 15 galaksiyi barındırabileceği vurgulandı. Patlamanın Ophiuchus adlı galaksiler dizesinde meydana geldiği ve galaksilerin evrendeki en büyük oluşumlar olduğu kaydedildi. Söz konusu galaksilerin sayısı binlerle ölçülürken, çok sayıda karanlık madde ve sıcak gazdan oluştukları tahmin ediliyor.

Ophiuchus’un merkezinde çok büyük bir kara delik barındıran bir galaksinin olduğu ve bu galaksinin patlamanın kaynağı olduğu da araştırmada çıkan sonuçlardan.

Evrenin bu bölgesindeki patlamaların bir benzeri 2016 yılında gözlemlenmişti.