Bilinen en eski DNA Sibirya mamutlarına ait çıktı

İsveç’te yapılan bilimsel çalışmalar sonucu bugüne kadar dünyadaki en eski DNA’nın bir mamuta ait olduğu tespit edildi.

Bugüne kadar yapılan çalışmalarda, dünyada tespit edilen en eski DNA’nın günümüzden 500 bin ila 700 bin yıl arasında bir sürede yaşadığı bilinen bir ata aitti. Ancak Stockholm’deki Paleojenetik Merkezi’nde yapılan çalışmalar, bilinen en eski DNA’nın Rusya’nın Sibirya bölgesinde yaşamış bir mamuta ait olduğu belirlendi.

Nature dergisinde makalesi yayınlanan araştırmaya göre, günümüzden yaklaşık 4 bin yıl öncesine kadar Sibirya’da var olan mamutlardan birine ait DNA en az 1 milyon yıl öncesine ait.

Araştırmada genomları incelenen mamuta ait fosiller halen Rusya’nın başkenti Moskova’daki Rusya Bilimler Akademisi’nde saklanıyor. Bu fosillerin 1970’li yıllarda Sibirya’da bulunduğu bildiriliyor.

Araştırmada incelenen mamut fosillerinden ikisinin en az 1 milyon yıldan önce yaşamış step mamutlarına ait olduğu anlaşıldı. Birinin ise en az 800 bin yıl önce yaşadığı belirlenen bir yünlü mamuta ait olduğu da çıkan sonuçlar arasında.