Dinozorları yok eden asteorid Jüpiter’in ötesinde oluştu!

Yapılan yeni bir araştırma dinozorları yok eden asteroridin kökenine ilişkin yeni bir bakış açısı sundu. Yeni bulgular, kuyruklu yıldız teorisini çürütüyor.

Dinozorların 66 milyon yıl önce yok olmasına neden olan Chicxulub asteroidinin kökeni, bilim dünyasında uzun süredir tartışılan bir konu.

Son yapılan bir araştırma, bu devasa gök cisminin Jüpiter'in ötesinde oluştuğunu ortaya koyarak, asteroidin doğası ve Dünya'ya çarpan gök cisimlerinin tarihi hakkında önemli yeni bilgiler sundu.

Araştırma, bugüne kadar asteroitin bir kuyruklu yıldız olabileceği yönündeki hipotezleri de çürütüyor.

Köln Üniversitesi'nden jeokimyacı Mario Fischer-Gödde'nin başyazarı olduğu çalışma, bu önemli bulguları Science dergisinde yayımladı. Fischer-Gödde, “Artık bu asteroidin başlangıçta Jüpiter'in ötesinde oluştuğunu söyleyebiliriz” dedi.

Asteroidin Jüpiter'in ötesinden geldiği bilgisi, bu tür bir asteroitin Dünya'ya nadiren çarptığı gerçeğiyle birleştiğinde daha da ilginç hale geliyor.

Araştırmacılar, bu tür bilgilerin gelecekteki olası tehditlerin değerlendirilmesinde veya Dünya'ya suyun nasıl geldiğinin açıklanmasında yararlı olabileceğini belirtiyor.

Bu çalışma, 66 milyon yıl önce Chicxulub asteroidinin çarpması sonucu dünya genelinde oluşan tortu örneklerinin analizine dayanıyor. Bilim insanları, bu örneklerdeki rutenyum izotoplarını inceledi ve bu elementin tamamen asteroitten kaynaklandığını tespit etti.

Fischer-Gödde, “Köln'deki laboratuvarımız bu tür bir analizi yapabilen az sayıdaki laboratuvardan biri” diyerek çalışmanın önemine vurgu yaptı.

KUYRUKLU YILDIZ TEORİSİ ÇÜRÜTÜLDÜ

Çalışma, aynı zamanda asteroidin bir kuyruklu yıldız olduğu fikrini de geçersiz kılıyor. 2021 yılında ortaya atılan bu hipotez, istatistiksel simülasyonlara dayanıyordu ancak yeni analizler, nesnenin karbonlu kondritlerden çok farklı bir bileşime sahip olduğunu gösterdi. Fischer-Gödde, bu nedenle nesnenin bir kuyruklu yıldız olmasının “olası olmadığını” belirtti.