GÖRÜNTÜLÜ

3 şehidin kimlikleri açıklandı

HPG, Botan ve Wan’da 3 gerillanın şehadete ulaştığını belirterek, kimliklerini açıkladı.

ŞEHİT AÇIKLAMA

HPG Basın İrtibat Merkezi açıklaması şöyle:

“30 – 31 Temmuz 2024 günlerinde Botan’ın Elkê bölgesinde gerçekleşen düşman operasyonuna karşı dönem ruhuna denk bir şekilde fedaice savaşan değerli Apocu militanlar Eylem ve Sozdar yoldaşlarımız şehadete ulaştı.

Halkımızın özgürlük mücadelesini zafere taşıma iddia ve kararlılığını en üst düzeyde yaşayan ve bunu tüm gerillacılık pratiklerinde ispatlayan Eylem ve Sozdar yoldaşlarımız, bulundukları Botan alanında da bu başarılı pratiklerini zengin bir şekilde sürdürdü. Onlarca düşman saldırısını ve operasyonunu başarılı bir şekilde boşa çıkaran ve her fırsatını bulduklarında düşmana karşı etkili eylemler yaparak Kurdistan gerillasının yenilmezliğini bir kez daha kanıtlayan Eylem ve Sozdar yoldaşlarımız, verdikleri kutsal emek ve gösterdikleri fedakarlıkla mücadele tarihimizdeki yerlerini aldılar.

Yoldaşları olarak Eylem ve Sozdar yoldaşlarımızın bizlere devrettiği özgürlük mücadelesini onlara layık olmanın bilinciyle daha da yükseltecek ve hayalleri olan özgür yaşamı mutlaka gerçekleştireceğiz.

Şehadete ulaşan yoldaşlarımızın kimlik bilgileri şöyledir:

Kod Adı: Eylem Stêrk
Adı Soyadı: Meryem Önür
Doğum Yeri: Şirnex
Anne – Baba Adı: Kadriye – Ahmet
Şehadet Tarihi ve Yeri: 30 - 31 Temmuz 2024 / Botan

 

Kod Adı: Sozdar Evîn
Adı Soyadı: Betül Aydın
Doğum Yeri: Çewlîk
Anne – Baba Adı: Valide – Nusrettin
Şehadet Tarihi ve Yeri: 30 - 31 Temmuz 2024 / Botan

 

EYLEM STÊRK

Binlerce yıllık Kürt kültürünün en sade ve doğal biçimiyle günümüze ulaşmasında önemli bir rol oynayan koçerlik kültürü, bugün de asimilasyon ve soykırım saldırılarına karşı direnen özgür Kürtlüğün temsilini yapmaya devam ediyor. Bundan dolayı işgalci Türk devletin karşı Rêber Apo ve partimiz PKK öncülüğünde gelişen özgürlük mücadelesini en fazla koçerler sahiplenmiş, Partimizi özgür geleceklerinin teminatı olarak görmüş ve en değerli evlatlarını gerilla saflarına katarak bu bağlılıklarını pratikte de göstermişlerdir.

Eylem yoldaşımız da Hezex’de böylesi yurtsever ve kültürüne bağlı, Didêrî aşiretine mensup koçer bir ailede dünyaya geldi. Köklü koçerlik kültürüyle yetişen yoldaşımız, daha küçük yaştan itibaren özlü kişiliği ile öne çıktı. Yaşam tarzlarından dolayı Türk devlet sistemini sadece bir süre gittiği okulda tanıyan Eylem yoldaşımız, kısa sürede bu okulların soykırım amaçlı olduğunu kavrayarak terketti. Partimiz PKK’yi ve özgürlük gerillasını küçük yaşta köylerine ve yaylalarına giden gerillalar vasıtasıyla tanıyan Eylem yoldaşımız, gördüğü bu gerillaların yaşamlarından, yoldaşlıklarından derinden etkilendi. Gerilla ile yaptığı tartışmalarda gerilla yaşamına dair ilk bilgilerini edindi. Gençlik dönemlerinde yaşama dair sorgulamalara girerek yaşadığı çelişkilerin cevaplarını aramaya başladı. Özellikle kadın erkek çelişkisini derinden yaşayan yoldaşımız, büyük ve eşsiz emekler vererek yaşamı yaratan kadınların toplumda hep ikinci planda kalmasının nedenlerini sorguladı. Bunun yanlış olduğunun bilincinde olmasına rağmen değiştirmek için gerekli gücünün olmadığının farkında oldu. Yine genç kadınların küçük yaştan itibaren bir erkek için hazırlandığının farkına varan yoldaşımız, kendi iradesi dışında yaratılan bu kadere razı olmaması gerektiğini düşündü. Bir kadın olarak içerisine çekildiği bu cendereden kurtulmasının ancak gerilla saflarına katılmaktan geçtiğine inanarak bu konuda yoğunlaşmalarını derinleştirdi. Özellikle kadın gerillalarla yaptığı tartışmalardan, onların yaşamda ve savaştaki öncülüklerinden etkilenen Eylem yoldaşımız, yaşama dair en önemli kararını vererek 2014 yılında yüzünü yabancısı olmadığı Kurdistan dağlarına döndü.

Botan dağlarında gerillacılığa dair ilk bilgilerini alan Eylem yoldaşımız, sonrasında daha detaylı bir eğitim sürecinden geçmek için Medya Savunma Alanları’na geçti. Burada aldığı eğitimlerle kısa sürede gerilla yaşamına alışarak, aktif bir katılımın sahibi oldu. Dağ yaşamına yabancı olmamasından dolayı yoldaşlarına da her konuda yardım etmeyi yoldaşlık görevi olarak ele aldı. Kendisini ideolojik ve askeri anlamda geliştiren Eylem yoldaşımız, istekli, moralli ve coşkulu katılımıyla yetkin bir YJA Star gerillası olmayı başardı. Büyük bedeller verilerek yaratılan gerilla yaşamını korumayı ve daha da geliştirmeyi en temel sorumluluğu olarak görerek bunun için emek vermekten geri durmadı. Aynı zamanda halkımızın umudunu bağladığı bir özgürlük savaşçısı olduğunun bilincinde olan Eylem yoldaşımız, halkımıza yönelik gelişen soykırım saldırılarına cevap olmak istedi.

Bu temelde DAİŞ çetelerinin halkımıza yönelik saldırılarına karşı direniş mevzilerinde yer almayı borç gören yoldaşımız, 2015 yılından itibaren birçok alanda gelişen direnişin içinde oldu. Özellikle kadınlara karşı yapılan insanlık dışı uygulamalar Eylem yoldaşımızın büyük bir öfke duymasına neden oldu. Her anında başta kadınlar olmak üzere halkımıza yapılan soykırım saldırılarının intikamını almak için yoğunlaşarak geçirdi. Yoğunlaşmalarını büyük bir hırsla pratiğe geçirme imkanı bulan yoldaşımız, özellikle savaştaki cesareti ve inisiyatifli katılımı ile tüm yoldaşlarına güç kaynağı oldu. Önemli bir savaş tecrübesi edindikten sonra, esas yoğunlaşma ve mücadele etme alanı olarak gördüğü Bakurê Kurdistan’a geçmek isteyen Eylem yoldaşımız, bu yönlü önerilerini yoldaşlarıyla paylaştı.

Öncesinde kendisini yeni dönem gerilla taktiklerinde ve Demokratik Modernite Gerillacılığı’nda eğitip geliştirmek isteyen yoldaşımız, askeri ve ideolojik eğitimlere dahil oldu. Eğitimde yaşadığı yoğunlaşmalarla geçmiş pratiğinin kapsamlı bir değerlendirmesini yaparak önemli dersler çıkarmayı başardı. Aynı zamanda dönem perspektifini tam bilince çıkararak görev ve sorumluluklarının neler olduğunu somut bir şekilde öğrendi. Bu temelde eğitime güçlü bir katılım sağlayan Eylem yoldaşımız, özellikle kadın özgürlük çizgisinde derinlikli yoğunlaşmalar yaşadı. Rêber Apo’nun iyi bir yoldaşı olmak için kendisini özgürlük çizgisine tam yatırması gerektiğinin bilincine varan yoldaşımız, bu anlamda kişiliğinde açığa çıkan eksiklik ve yetersizliklerle cesurca mücadele etti. PKK ve PAJK’ın kadın özgürlük ilkelerini özümseyerek yaşamın her alanında pratikleştirme imkanı buldu. Aynı zamanda bir YJA Star gerillası olarak öncülük misyonuna denk bir katılımın sahibi olması gerektiğinin farkında olarak, en zorlu mücadele alanları için kendisini yeni dönem gerilla taktiklerinde geliştirdi. Yeni dönem savaş doktrinini pratikleştirmek için sahip olduğu tecrübeleri yeni bilgileriyle harmanlayarak önemli bir yoğunlaşma düzeyine ulaştı.

Halkımıza yönelik saldırılarını her zamankinden daha sistemli ve sürekli bir şekilde sürdüren soykırımcı Türk devletine karşı Apocu bir kadın militan olarak gerekli cevabı vermek isteyen Eylem yoldaşımız, bunu Bakurê Kurdistan’da en etkili bir şekilde gerçekleştireceğinin bilinciyle önerilerini tekrarladı. Bu anlamda yoldaşlarına güven vermeyi başaran yoldaşımız, nihayet Bakurê Kurdistan’da mücadele etme hayalini gerçekleştirdi. Uzun bir süredir Bakurê Kurdistan’ın birçok alanında mücadele etme şansına ulaşan Eylem yoldaşımız, bu süreçteki aktif ve sonuç alıcı katılımı ile tüm yoldaşlarının örnek alacağı bir pratiğin sahibi oldu. En zorlu şartlara sarsılmaz Apocu irade ile başa çıkarak yoldaşlarına güç ve moral kaynağı oldu. Doğal ve özlü kişiliği ile hem yoldaşlarını hem de halkımızı derinden etkileyen Eylem yoldaşımız, militanca duruşuyla mücadelenin daha da büyütülmesi için çaba sahibi oldu. Mütevazı bir kişiliği olan yoldaşımız, pratik çalışmalardaki eksik ve yetmezliklerin özeleştirisini samimi bir şekilde yaparak, dönem görevlerini başarılı bir şekilde yerine getirmek için her zaman arayış içerisinde oldu. Rêber Apo, özgürlük şehitleri ve halkımıza olan bağlılığının gereklerini yerine getirmek için her zaman kendisini derin bir sorgulamaya tabi tutarak daha fazla mücadele etmenin arayış ve isteminde oldu. Bu anlamda Apocu militanlığın en sade örneklerinden biri olan Eylem yoldaşımız, büyük bir iddia ve kararlılıkla başladığı özgürlük mücadelesine birçok başarı sığdırarak militanlık görevini eksiksiz bir şekilde yerine getirdi. Yoldaşları olarak Eylem yoldaşımızın bizlere devrettiği devrim görevlerini onun şahsında tüm şehitlerimize layık olmanın bilinciyle mutlaka yerine getireceğimizin sözünü yineliyoruz.

 

SOZDAR EVÎN

Bağrından partimiz PKK’nin öncü kadroları Mehmet Hayri Durmuş ve Mehmet Karasungur dahil halkımızın özgürlük mücadelesine kendisini adayan birçok devrimci çıkaran Çewlîk, sömürgeci Türk devletinin özel olarak yöneldiği ve buradaki devrimci, yurtsever damarı kurutmak istediği bir bölge olmuştur. Düşmanın tüm özel savaş politikalarına karşı yurtsever Çewlîk halkımız öz değerlerine ve bu değerlerin günümüzdeki temsilciliğini yapan partimiz PKK’ye en zor koşullarda da sahip çıkmıştır. PKK ve Rêber Apo şahsında kendi geçmişlerine, bugünlerine ve geleceklerine sahip çıktıklarının bilincinde olan Çewlîk halkımız, yine en değerli evlatlarını özgürlük saflarına göndererek üstlendiği tarihi misyonun gereğini layıkıyla yerine getiriyor.

Sozdar yoldaşımız yurtsever Çewlîk halkımızın toplumsal gerçekliğinden uzak bir ailede doğdu. Düşmanın özel savaşının etkili olduğu bir ortamda büyüyen yoldaşımız, ilk başlarda kendi kültürel ve toplumsal değerlerine yabancı bir şekilde yetişti. Düşmanın özel savaş çerçevesinde Partimiz ile ilgili geliştirdiği gerçek dışı argümanların etkisinde kalan yoldaşımız, yakın akrabalarının da yönlendirmesiyle bir süre sistem partilerinin gençlik örgütlerinde çalışma yürüttü. Tüm bunlara rağmen en yakın arkadaşları her zaman yurtsever çevrelerden oldu. Özellikle Şehîd Sema–Zîlan Azak ve Şehîd Seran–Berfîn Bezencir yoldaşlarımızla yaptığı arkadaşlık yaşamının en anlamlı zamanları oldu. Ailesinin yaşadığı çevredeki insanların aksine Sema ve Seran yoldaşlarımızda çıkarsız, ilkeli ve dürüst arkadaşlığı bulan Sozdar yoldaşımız kendisini en fazla bu yoldaşlarımızın yanında rahat ve özgür hissetti. Sema ve Seran yoldaşlarımızla halk ve Hareket gerçekliğimiz hakkında tartışmalar da yürüten Sozdar yoldaşımız, ilk başlarda küçük yaşta edindiği önyargıları kırmakta zorlandı. Fakat daha sonra Sema ve Seran yoldaşlarımızla birlikte Bedlîs’e gidip üniversitede okumaya başlayan yoldaşımız, burada daha fazla yoğunlaşma imkanı buldu. Burada yurtsever arkadaşlarıyla yürüttüğü tartışmalarda belli bir bilinç düzeyine ulaştı. Özellikle 2015 yılında arkadaşlarının önerisiyle gittiği Garzan alanında gördüğü gerillalardan etkilenen yoldaşımız, bu süreçte gerilla ile yaptığı tartışmalardan Türk devletinin özel savaş politikalarının farkına vardı. Kendisine anlatılan gerilla ile birebir tanıdığı gerillanın aynı olmadığını gözleriyle gören yoldaşımız, beynindeki ve yüreğindeki ilk önyargıları burada kırdı. Daha sonra belli aralıklarla birkaç kez daha gerilla alanlarına gidip gerillayı gören ve tartışan yoldaşımız, özellikle gerillanın insani yaklaşımlarından ve yoldaşlık ilişkilerinden etkilendi. Aynı zamanda hiçbir çıkar gözetmeksizin, tüm maddi yaşam olanaklarını terk edip kendisini halkımızın özgürlüğüne adamasından derinden etkilendi. 2015 yılında düşmanın halkımıza karşı topyekün bir saldırı başlatması ve bu temelde halkımızın kutsallarından olan gerilla şehitliklerine yönelik saldırısı Sozdar yoldaşımız için dönüm noktası oldu. Düşmanın şehitliklere saldırabilecek kadar insanlıktan çıkmasına ve şehit anne ve babalarının düşmanın bu zulmüne karşı gösterdiği tepkiye şahitlik eden yoldaşımız, derinden etkilendi. Bu temelde soykırımcı Türk devletine büyük bir öfke duyan yoldaşımız, düşmanın yaptığı insanlık dışı uygulamaların intikamını almak için üniversitede okuduğu gıda mühendisliği bölümünü bırakarak yüzünü Kurdistan dağlarına döndü ve gerilla saflarına katıldı.

Bir süre Garzan alanında kalan yoldaşımız, daha sonra Kato Marînos alanına geçerek değerli komutanımız Şehîd Azê Malazgirt–Aslı Özkaya yoldaşla birlikte kaldı. Azê yoldaşımızla kaldığı bu süreçte gerillacılığa dair ilk bilgileri edindi. Yine Rêber Apo ve partimiz PKK gerçekliğini de burada daha fazla tanıma ve anlama imkanı bularak duygusal bir şekilde yaptığı katılımı ideolojik bir zemin oturtmanın çabasında oldu. Azê Malazgirt yoldaşımızla yürüttüğü tartışmalarda kadın özgürlük sorunu ve buna karşı Rêber Apo’nun büyük bir emek ve çabayla açığa çıkardığı özgürlük perspektiflerini anlama arayışında oldu. Tutarlı bir kişiliği olan Sozdar yoldaşımız, öğrenip anladığı tüm hususları kişiliğinin bir parçası haline getirmek için büyük bir çabanın sahibi oldu. Sozdar yoldaşımız daha sonra; mücadelemize, dağ ve gerilla yaşamına dair ilk bilgi ve tecrübelerini aldığı ve Azê yoldaşımızın samimi yoldaşlığını paylaştığı bu süreci yaşamının en anlamlı ve değerli kesiti olarak değerlendirdi.

Halkımıza ve gerillaya yönelik gelişen yoğun düşman saldırılarına cevap olmak için kendisini askeri ve ideolojik anlamda donatıp yetkinleştirmesi gerektiğini düşünen Sozdar yoldaşımız, bu temelde Medya Savunma Alanları’na geçerek eğitim sürecine dahil oldu. Aldığı eğitimlerle kendisini askeri ve ideolojik anlamda daha fazla yetkinleştiren yoldaşımız, Garzan’da gördüğü ilk yoldaşlarına verdiği sözü yerine getirmek için tekrar Garzan alanına dönmek istedi. Bu konuda ısrarcı olmasına rağmen ihtiyaçlardan kaynaklı Medya Savunma Alanları’nda görevlendirildi. Burada birçok alanda mücadele etme şansına ulaşan Sozdar yoldaşımız, pratik süreçte gerillacılığa dair önemli tecrübeler kazanarak yetkin bir YJA Star gerillası oldu. Dürüst kişiliği ve sade katılımı sayesinde yoldaşlarının güvenini kazanmayı başaran yoldaşımız, önemli çalışmalarda yer aldı. Bulunduğu çalışmanın hakkını vermek için canla başla çalışan ve başarı dışında hiçbir seçeneği kabul etmeyen yoldaşımız, bu tutumu ile örnek oldu. Bir yandan üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getiren yoldaşımız, diğer yandan da Bakurê Kurdistan’a gidip düşmandan halkımızın intikamını almanın yoğunlaşmasında oldu. 2017 yılında Azê Malazgirt yoldaşımızın Bakurê Kurdistan’da, Seran–Berfîn Bezencir yoldaşımızın da Medya Savunma Alanları’nda şehadete ulaşmasından sonra düşmana olan öfkesi ve kini daha da artan yoldaşımız, Bakurê Kurdistan’a gitme yoğunlaşmalarını daha da derinleştirdi. Bu yoğunlaşmalarını çalışmalarına da yansıtan yoldaşımız, başarılı bir pratiğin sahibi oldu.

Yaşanan yoğun savaş sürecine cevap olmak için kendisini yeni dönem gerilla taktik ve tarzında eğitmek isteyen Sozdar yoldaşımız, ancak bu şekilde dönem görevlerini yerine getirebileceğini düşündü. Bu temelde askeri ve ideolojik eğitim gören yoldaşımız, özellikle kadın özgürlük çizgisinde kendisini derinleştirme imkanı buldu. Bir PKK-PAJK militanı olarak öncülük misyonuna denk bir pratiğin sahibi olması gerektiğinin bilincinde olan yoldaşımız, bunun da ancak Bakurê Kurdistan’daki direnişi büyütmekten geçtiğinin farkındaydı. Bakur’da mücadele etmenin çetinliğini iyi bilen Sozdar yoldaşımız, içerisinde bulunduğumuz sürecin büyük fedakarlıklar gerektirdiğinin derinliğinde oldu.

Bu temelde yüreğinde yoldaşlarının büyük intikam duygusu, kendisini özünden koparmak isteyen düşmana duyduğu derin öfkesi ve Şehîd Seran ile Şehîd Sema’ya verdiği sözü yerine getirmenin mutluluğu ile yüzünü özlemini duyduğu Bakurê Kurdistan’a döndü. Burada başta Wan olmak üzere birçok alanda mücadele yürütme şansına kavuşan Sozdar yoldaşımız, yaşamdaki aktif katılımı ve militanlık ölçülerindeki net duruşuyla örnek bir YJA Star gerillası oldu. Yoldaşlarına olan derin bağlılığı, Rêber Apo felsefesine olan sarsılmaz inancı, dürüst ve samimi kişiliğiyle birlikte mücadele ettiği tüm yoldaşlarında silinmez izler bırakan Sozdar yoldaşımız, şehadetiyle ardından zengin bir mücadele mirası bıraktı. Yoldaşları olarak Sozdar yoldaşımızın bizlere devrettiği mücadelesini onun şahsında tüm şehitlerimize layık olmanın bilinciyle büyüteceğimizin sözünü veriyoruz.

 

ARMANÇ DEVRİM

12 Ağustos 2024 günü Botan’ın Kato Marînos alanında gerçekleşen düşman operasyonunda düşmanın teslimiyet çağrılarına karşı Apocu bir kadın militan olarak gerekli cevabı veren ve ihanet çizgisine karşı net bir tavır gösteren Armanç Devrim yoldaşımız son nefesine kadar fedaice savaşarak şehadete ulaştı.

Tüm mücadele yaşamı boyunca Rêber Apo’nun özgür yaşam felsefesine bağlı kalmayı bilen ve yaşadığı derin yoğunlaşmalarla özgür kadın ilkelerini içselleştiren Armanç yoldaşımız, son nefesine kadar inandığı özgürlük değerlerine bağlı kalarak halkımızın özgürlük tarihindeki onurlu yerini aldı. Hiçbir zorluğu mücadelesinin önünde engel olarak görmeyen, aksine bunları daha fazla mücadele etmenin gerekçesi haline getirerek kişiliğinde önemli çıkışlar yapan yoldaşımız, militanca duruşuyla bulunduğu her alanda örnek bir PKK–PAJK militanı oldu. Düşmana duyduğu öfkeyi mücadelesini büyütmenin zemini yaparak tüm kadın ve gençlerin örnek alacağı bir militan olan Armanç yoldaşımız, ulaştığı özgürlük ölçüleriyle de tüm halkımızın örnek alacağı bir devrimci oldu.

Yoldaşları olarak Armanç yoldaşımızın bizlere devrettiği mücadelesini onun direniş çizgisine layık olmanın bilinç ve sorumluluğuyla mutlaka zafere taşıyacağız. Bu duygularla başta Armanç yoldaşımızın değerli ailesi olmak üzere tüm yurtsever Kurdistan halkımıza başsağlığı diliyoruz.

Armanç Devrim yoldaşımızın kimlik bilgileri şöyledir:

Kod Adı: Armanç Devrim
Adı Soyadı: Hacer Tekin
Doğum Yeri: Colemêrg
Anne – Baba Adı: Asya – Hacı
Şehadet Tarihi ve Yeri: 12 Ağustos 2024 / Wan

Armanç yoldaşımız, Kurdistan Özgürlük Mücadelesi’ne büyük komutanlar kazandıran ve yurtseverliği ile tanınan Gever’de dünyaya geldi. Marînos aşiretine mensup yurtsever bir ailede yetişen yoldaşımız, Kürt kültürüne ve ahlakına göre bir karakter kazandı. Yakın çevresinde katılımların olması Gever gibi her zaman mücadelemizin canlı olduğu toplumda yaşayan yoldaşımız erken yaşta Hareketimizi tanıma şansı yakaladı. Yaşanan mücadeleye öncülük eden kadın gerillalara her zaman hayranlık duydu. Hareketimizi daha yakında tanımak isteyerek arayışlara girdi. Sömürge sisteminin asimilasyon yuvaları olan okullarda bir süre okuyan yoldaşımız, sistemin gençlik üzerinde uygulamak istediği kirli politikalarının farkına vardı. Toplumdaki kadın rolünü sorgulayan ve bu konuda sürekli arayışları olan Armanç yoldaşımız, mücadele saflarında savaşan kadın yoldaşlarımızdan güç aldı. Kendisi için kutsal gördüğü gerilla saflarına katılacağı günün hayalini kurdu. Erkek egemenlikçi ve feodal zihniyetin kapitalist sistemde kadını yok sayması ve metalaştırmasına karşı büyük öfke duyarak var olan düzeni karşı her zaman sorgulayan ve kabul etmeyen biri oldu. Geleneksel kalıplara karşı ve kadının dört duvar arasına hapsedilmesini asla kabul etmeyerek özgürlük arayışını derinleştirdi. Lise yıllarında yurtsever gençlik ortamında bazı durumları daha iyi açığa çıkaran yoldaşımız, sistemin maneviyatını doyurmadığı, özellikle kadının bu sistemdeki hayatı kabul etmemesi gerektiğinin bilincine vardı. Amca oğlunun 2010 yılında gerilla saflarına katılmasında derinden etkilenen yoldaşımızın gerillaya olan merakı her geçen daha da arttı. Özellikle Kobanê Direnişi ve Şengal’de Êzidî halkımıza yapılan soykırıma karşı fedaice savaşan gerillanın mücadelesinden büyük ilham aldı. Sistemin politikalarına karşı duyarlı bir Kürt kadını olarak halkların kurtuluş umudu olan partimiz PKK’ye katılım kararı verdi. Şehir çalışmalarında kalması uygun görülse de yoldaşımız özgür dağlardan başka hiç çalışmayı kabul etmeyerek gerilla saflarına katıldı.

2015 yılında Bakurê Kurdistan üzerinden gerilla saflarına katılan yoldaşımız, Zagroslarda karşılaştığı ilk gerilla grubunun sıcaklığından derinden etkilendi. Gerilla yaşamına büyük bir moralle ilk adımını atan yoldaşımız, yeni savaşçı eğitimlerine dahil oldu. Yeni savaşçı eğitiminde özellikle kadın tarihi ve Önderliğimizin kişilik çözümlemeleri üzerine yoğunlaşan yoldaşımız, kişiliğinde önemli değişimler yarattı. Gerilla ortamındaki sıcak yoldaşlık ilişkileri ve kolektif yaşamdan etkilenen yoldaşımız, başarılı bir şekilde eğitimini bitirdikten sonra pratik çalışma sahasına geçti. Burada ilk pratik tecrübesini kazanma imkanı bulan yoldaşımız yaşamdaki coşkulu katılımı, verili olanla yetinmeyen kişiliği ile kısa sürede gerilla yaşamına dair birçok konuya hakim oldu. Bulunduğu alandaki zorlu arazi koşullarını kendisi için mücadeleyi büyütmenin zemini yapan yoldaşımız, hem askeri hem de ideolojik anlamda kendini geliştirme imkanı buldu. Medya Savunma Alanları’nın birçok alanında mücadele yürüten yoldaşımız, bulunduğu her alanda başarılı pratiği ve güçlü yoldaşlığı ile öne çıktı. Bir kadın gerilla olarak hem öncülük hem de kendini her anlamda geliştirme iddiası olan yoldaşımız, ideolojik eğitimlerde her anını okuyarak ve tartışarak geçirdi. PKK ve PAJK çizgisinde büyük bir kararlılıkla yürümek istedi. Kadın kurtuluş ideolojisi ve kadın ordulaşması üzerinde derin yoğunlaşmalar yaşadı. Okuduklarını yoldaşları ile paylaşarak yoldaşlarına da yardımcı oldu. Başarılı bir YJA Star gerilla olarak eğitimi bitirdikten savaşın yoğun yaşandığı bölgelere geçen yoldaşımız birçok çalışmada emek verdi. Savaş tünellerinin hazırladığından eğitim çalışmalarına kadar birçok çalışmadaki emeği ve moralli katılımı ile yoldaşlarına örnek oldu. Askeri yetkinlik kazanmak ve düşmanın saldırılarına cevap olmak isteyen yoldaşımız uzman bir gerilla olarak yaşanan savaş sürecine cevap olunacağının bilincinde olarak hareket etti. Uzmanlaşma eğitimlerine dahil olan yoldaşımız uzman bir YJA Star gerillası olarak tarihi sorumluluklarını yerine getirmek için her anını eğitim çalışmalarına verdi. Dönem taktiklerini öğrenip uygulamada ısrarcı olan yoldaşımız eğitimlerde kısa sürede branşında uzman bir gerilla olarak mezun oldu. Derin yoğunlaşmaları olan ve Bakurê Kurdistan’da halkımıza yapılan zulmün tanığı olarak büyüyen yoldaşımız, yıllarca biriktirdiği öfkesini ancak bu alanlara geçerek pratiğe geçirebileceğine inandı. Bu nedenle her zaman düşmana ağır darbeler vurma arayışında oldu. Bakur alanında zorlu şartlarda Apocu bir militan olarak bir an bile tereddüt yaşamadan soluksuz bir mücadele verdi.

12 Ağustos 2024 günü Wan bölgesinde gerçekleşen düşman saldırısında şehadete ulaşan Armanç yoldaşımız bir YJA Star gerillası olarak askeri ve ideolojik yetkinleşmeyi kendisi için olmazsa olmaz olarak görerek yaşamın her anını Parti çizgisini yaşamsallaştırmayı hedefledi. Armanç yoldaşımızın anısını mücadelemizde yaşatacağımızın sözünü yineliyor ve bizlere devrettiği mücadele bayrağını zaferle dalgalandıracağımızı belirtiyoruz.”